De belofte van een efficiënte- en kwalitatieve e-mailafhandeling begint met het identificeren van de functionele mailboxen die geschikt zijn voor het automatisch verwerken van e-mail berichten zodat er direct een positieve bijdrage wordt gecreëerd voor het bedrijf. Deze bijdrage kan aan het bedrijfsresultaat zijn, de kwaliteit van de dienstverlening, meer efficiëntie en kortere doorlooptijden maar ook voor het werkplezier (bijvoorbeeld niet eindeloos handmatig mails verwerken, onvolledige mails ontvangen etc.) van de werknemers.

De vraag “met welke e-mailbox / welk proces te beginnen” is niet met een eenvoudig uitvraagscript te beantwoorden. Iedere organisatie is uniek en het vereist allereerst een helikopterview van de processen en (inkomende) informatiestromen via de e-mail. Tijdens analyses wordt vaak eerst gekeken naar e-mailboxen die de volgende belangen dienen voor een organisatie:

Daarom hieronder een aantal vragen en aanbevelingen die kunnen helpen om tot een selectie van de eerste mailbox(en) te komen:

Nieuwsgierig naar de te behalen voordelen? Stuur ons een e-mail of neem contact op via het contactformulier.