De Olifant - Een stukje bewustwording
Die olifant zit in bijna iedere organisatie. Hoe zit dat bij u?
De Olifant. Het is niet ons logo. Wel onze metafoor: de olifant in de kamer. Hij is overduidelijk aanwezig maar schijnbaar is er onvoldoende aandacht voor de ruimte die hij inneemt. Met email is het precies hetzelfde. We hebben er ongelooflijk veel van maar weten we er ook iets van? Zo maar een paar vragen:
- Hoeveel emailberichten worden er dagelijks door uw organisatie ontvangen?
- Langs hoeveel kanalen komen deze binnen (bv. facturen@telecombv.nl of pasaanvraag@gemeente.nl)?
- Hoeveel digitale documenten worden er via de email bij uw organisatie aangeboden?
- Hoeveel mensuren worden er binnen uw organisatie dagelijks besteed aan het verwerken van emailberichten en bijlagen?
Met het nadenken over deze vragen is het bewustwordingsproces begonnen en beginnen de kansen zichtbaar te worden. Efficiëntieverbetering, verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening en het besparen van kosten liggen op de loer!